Страницы

О моих учителях

Мне интересно многое: живопись, современный арт, старые фотографии и много еще чего.

Если же кого-то интересует моя особа и мое творчество, то советую воспользоваться навигацией (та, что на строку выше). Там я в какой-то мере систематизировал личную информацию.

пятница, 30 августа 2024 г.

Про письменників - міфи та омани 2

 


(с) Олексій Надемлінський

 an61@ukr.net 

 

Другий міф: письменництво - доля обраних

 

    Чесно кажучи, я навіть не знаю, звідки взявся цей міф. Дуже схоже, що він тягнеться ще з часів СРСР. Так би мовити, родимі плями соціалізму. Доказ цього - чим більше минає часу з того дня, як соціалізм перестав існувати, то більше цей міф відходить у минуле.

    Суть цієї хибної думки полягає в тому, що письменник володіє якимись ізотеричними знаннями (чи здібностями?), а тому здатен відповісти на будь-яке запитання.

    І сипляться письменникам запитання космічного масштабу. І космічної дурості. На кшталт, у якому році настане кінець світу?

    Повірте, письменник - проста людина. Він просто вміє розповідати правдоподібні історії. І переносити їх на папір. І все! Крапка! 

 

Міф третій: скільки коштує видати книгу?

    Вона з'явилася після падіння СРСР. Коли звалилася система тотальної цензури і в принципі стало можливим надрукувати книжку будь-якого змісту коштом автора або спонсора. Природно, що стали з'являтися книги сумнівного змісту. Утім, їх було більш ніж достатньо і за СРСР та при наявності соціалістичної цензури.

    Активно почав гуляти міф, що для того щоб твою книжку надрукували, обов'язково потрібно мати джерело фінансування. А те, що джерелом фінансування може стати видавництво - громадянам просто не спадало на думку. Багато хто просто не бачив (і не бачить) різниці між видавництвом і друкарнею.

    Уперше з цим міфом я зіткнувся 2008 року. У книжковому магазині, де продавали мої книжки, одна з покупчинь, дізнавшись, що я автор, запитала: «А дорого видати книжку?» Почувши, що мені видання книжок нічого не коштувало, а воно (видавництво) ще виплатило мені гонорар, пані зробила великі очі й сумнівно похитала головою. Я вже не став тоді вимовляти «страшне» слово «роялті» - тоді б дама точно мені не повірила б. Ну, не розуміють люди це слово. Досі багато хто не розуміє.

    Цей міф живе досі. Уже 2024 року чув, як одна людина повідомляла іншому «знавцю», що написала книжку. «Експерт» порадив шукати спонсора. Шукати видавництво - не спадало на думку чи було занадто простою відповіддю?

    Повірте, якщо книжка, яку ви написали, становить інтерес, видавець знайдеться рано чи пізно.

    P.S. Щодо «роялті». Якщо вас зацікавило це слово, то загляньте в Інтернет. Якщо ж вам ліньки або складно зрозуміти визначення, то скажу коротко, що це певний відсоток від продажів, який виплачується автору. Це визначення не зовсім точне, але... уявлення про термін дає.

(с) Олексій Надемлінський

 an61@ukr.net 


Ілюстрація з відкритих джерел

 

Мои последние авторские статьи, статьи обо мне и статьи моих друзей
 
 
 

Последнее в моем блоге анекдотов


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий