Страницы

О моих учителях

Мне интересно многое: живопись, современный арт, старые фотографии и много еще чего.

Если же кого-то интересует моя особа и мое творчество, то советую воспользоваться навигацией (та, что на строку выше). Там я в какой-то мере систематизировал личную информацию.

суббота, 26 марта 2022 г.

Назад в СРСР?

 

 ХХІ століття. Нотатки під час війни




    Тридцять років свого життя я провів у СРСР. Тому я цілком володію темою. Останнім часом з'явилося багато молодих людей, які з ностальгією розмірковують про смачний пломбір або чудове жигулівське пиво. При цьому ці люди настільки молоді, що про СРСР можуть пам'ятати, у кращому разі, смак молока своєї матері.

    Так от, я зараз спробую пояснити, чому я не хочу назад в СРСР.

 

    Однодумність. Усі мають думати однаково. Це не перебільшення. До однодумності нас привчали змалку. Пам'ятаю, у п'ятому класі за контрольну з математики мені поставили четвірку тільки через те, що я вирішив правильно, але не тим методом, який рекомендував вчитель.

    Одноманітність. Починаючи зі школи, всі повинні виглядати однаково. І справа шкільною формою не обмежувалася. Ніякого довгого волосся у хлопців. Жодних прикрас. Татуювання? Сережка у вусі у хлопця? За подібні речі в СРСР запросто можна було отримати вовчий квиток.

    Дефіцит. Хронічний. Просто піти та купити потрібну річ було неможливо. У СРСР не купували, у СРСР діставали. Як наслідок – коли траплявся (викидався) якийсь товар, його купували із запасом. І перетворювалося житло на склад туалетного паперу, мила, прального порошку... 

    Дістати баночку майонезу до Нового року – щастя радянської людини. Про якість я промовчу. Скажу тільки, що через десять років після смерті СРСР, я випадково знайшов у себе в столі пачку цигарок "Родопі" (я їх за комуністів курив і вони вважалися цілком пристойними). Після двох затяжок мене вивернуло навиворіт, кімнату я добу провітрював, а в роті три дні залишився післясмак ганчірки для підлоги. 

    Пиво, до речі, було такої ж якості і лише одного виду.

    Заполітизованість. Добре б одна вона. Але якщо додати її до однодумності та одноманітності, то виходить пекельна суміш. Раз на місяць сиди години дві на зборах профспілковій чи комсомольській - різниці не було. І висловлюй солідарність із народом умовної Анголи, який бореться за свободу. Хоча тобі до тієї Анголи немає жодного інтересу... особливо, коли в тебе продірявилися черевики, а де взяти інші, які можна носити не тільки в руках, а й на ногах, ти просто не маєш уявлення.


    А ще ці партійні ватажки – парторги та комсорги! Це взагалі невимовні ідіоти! Як правило, тупі особи з заклопотаними пиками, які несли нісенітницю про неминучість перемоги комунізму. При цьому всі навколо розуміли, що комунізм у принципі недосяжний. І головне, що цим клоунам небезпечно було сказати, що ти про них думаєш – владі у них було достатньо, щоб у кращому разі перетворити твоє життя якщо не на пекло, то пристойно зіпсувати його.

    І ці дегенерати диктували – що можна слухати, читати та дивитися пересічним громадянам. Цензура – це їх усі.

    Я міг би ще багато розповідати про гримаси СРСР. Але гидко. Як у очковий сортир у спеку заходити.


    ...У 1984 році я зустрів свого однокласника. Він закінчив вищу «мореходку» і «ходив за кордон». І відповідно бачив життя у цивілізованих країнах. Життя в СРСР він коротко охарактеризував: «Весь світ над нами сміється, а ми не розуміємо чому».

    СРСР вкрала у мене молодість. Ностальгуючі за соцтабором шкодують не про СРСР. Вони шкодують за свою молодість.

    І ось через 30 років після смерті цієї ублюдочної держави хтось ще хоче відродити її?

    Особисто я проти. Категорично!

 

Олексій Надемлінський 

дитячий письменник 

Світлини з відкритих джерел


Мои последние авторские статьи, статьи обо мне и статьи моих друзей
 
 

Почти шестьдесят один, или Галопом по собственной биографии... (ХХІ век. Заметки во время войны) 


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий