Страницы

О моих учителях

Мне интересно многое: живопись, современный арт, старые фотографии и много еще чего.

Если же кого-то интересует моя особа и мое творчество, то советую воспользоваться навигацией (та, что на строку выше). Там я в какой-то мере систематизировал личную информацию.

пятница, 18 августа 2023 г.

Флот, який ми знали, скінчився?

 


(с) Олексій Надемлінський 

 an61@ukr.net 

 

    Я не претендую на звання експерта (упаси боже від такого!). Але деякою інформацією все ж таки володію.

    Ця війна змінила нас. Ця війна змінила світ.

    Як військовозобов'язаний вже понад два роки я ношу довге та нудне звання “старший лейтенант запасу у відставці ВМС України”.

    Адже в моєму житті був чудовий студентський час, коли ми були молоді та амбітні. Інститут наш славився ліберальними на той час звичаями. Загалом можна було сказати, що нас викладачі не особливо обтяжували, якби не... військово-морська кафедра.

    Ось де примушували вчитися! Повірте, у нас можна, скажімо, не знати хімії, але все одно отримати диплом. Але з військово-морською кафедрою таке не відбувалося. Там із нас цілеспрямовано робили торпедистів. Три роки поспіль... Я б навіть сказав – з нас кували торпедистів. Незважаючи на наші бажання чи, скажімо, медичні протипоказання морської служби.

 

    Через багато років можу сказати, що я вже не пам'ятаю, як робити епюри (добре ще, що таке слово пам'ятаю!). Але досить добре пам'ятаю конструкцію рідної СЕТ-40.

    (СЕТ-40 - протичовнова малогабаритна електрична самонавідна акустична торпеда для ураження малошумних підводних човнів. На озброєнні була, якщо я правильно пам'ятаю, з 1962 року. Для студентів військово-морських кафедр початку 80-х - піддослідний кролик)

    Втім, її давно зняли з озброєння, як "зняли з озброєння"  нас.

    Але я зараз про інше.

    Пам'ятається з історії флоту - арабо-ізраїльська війна 1973 року показала перспективу "москітного флоту". Під час Війни Судного Дня ізраїльські ракетні катери за чисельною перевагою супротивника втричі, рознесли арабський (читай - радянський) флот вщент.

    Передбачаю, що хтось почне після цих слів кидати в мене посиланнями з російськомовної вікіпедії. Але я користуюсь інформацією, отриманою від офіцера нашої кафедри, який особисто потрапив до цієї м'ясорубки.

    Але знову ж таки я не про те.

    Я про серпень 2023 року. І про те, як Україна, яка і військового флоту майже не мала, докорінно змінила всі існуючі уявлення про ведення бойових дій на морі. По суті удари надводних дронів поховали торпедну зброю як клас. Принаймні мені так здається.

    Можна спробувати трохи повангувати. Цілком можливо, що найдорожчий вид збройних сил - флот - зазнає таких змін, що уяви письменника-казкаря виявиться замало, щоб тягатися з дійсністю.

    Поживемо побачимо.

    Світ швидко змінюється. Ми змінюємось з ним...

    Ця війна нас змінила. Ця війна змінила багато.

 

 

(с) Олексій Надемлінський 

 an61@ukr.net 

 

 

 

Мои последние авторские статьи, статьи обо мне и статьи моих друзей
 
 
 
 
 

 
 



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий