Страницы

О моих учителях

Мне интересно многое: живопись, современный арт, старые фотографии и много еще чего.

Если же кого-то интересует моя особа и мое творчество, то советую воспользоваться навигацией (та, что на строку выше). Там я в какой-то мере систематизировал личную информацию.

пятница, 7 апреля 2023 г.

Клаптева ковдра спогадів. Комп'ютер

 

Автограф В.Рутківського. З фонду дитячої бібліотеки №45 м.Одеса.

(с) Олексій Надемлінський 

 an61@ukr.net 

 

Клаптева ковдра спогадів

(В.Рутківський - людина та письменник)

 

 Цей текст не увійшов до збірки 

Володимир Рутківський: У житті та культурі України. Книга памʼяті  / упоряд. І.Іщук, О.Надемлінський. - Одеса, 2022. - 84 ст.


При його використанні посилання на автора є обов'язковим!


Комп'ютер


    - Льоша, - почув я знайомий голос у слухавці.

    Голос Володимира Григоровича звучав дуже жалібно.

    - Що трапилося, Володимире Григоровичу?

    - Нічого страшного... але в тебе немає знайомого майстра, який би подивився комп'ютер?

    Є. Вас я влаштую? За годину буду у вас, - коротко відповів я.

    ...Доля подарувала мені дві пристрасті: літературу та комп'ютери. У далекому вже 1990 я вперше сів за комп'ютер. Власне, спочатку я розглядав комп'ютер, як інструмент для звільнення від рутинної письменницької роботи. (Друкувати свої опуси на машинці було трудомістко та й галасливо: вночі не дуже-то й подрукуєш).

    Втім, розповідати про свої еволюції у комп'ютерному світі займе надто багато часу.

    Скажу тільки, що майже дев'ять років я мав хобі: я збирав комп'ютер, якийсь час у мене йшла перманентна модернізація його, яка приводила до того, що згодом він перетворювався на комп'ютер зовсім іншої якості.

    У певний час я відчув, що постійна модернізація заважає моїм заняттям літературою. І тому я просто перестав нею займатися. Саме так – при-пи-нив.

    Проте ремонт свого комп'ютера я продовжував проводити сам. Як, зрештою, і неминучу модернізацію. І ще я іноді допомагав із ремонтом друзям та родичам.

    ...Приїхав до Рутківського. Він виглядав розгубленим:

 

    - Розумієш, учора ввечері дивився футбол, а сьогодні комп'ютер не запускається.

    - Зараз, - пробурчав я і почав заглиблюватися в пошуки причин.

    Спочатку я сподівався, що справа в збої операційної системи, але незабаром відкинув це припущення. Проблема виявилася глибшою, ніж мені здавалося спочатку. І була прихована в апаратній частині комп'ютера.

    Довелося вилучати системний блок. І тут зі мною ледь не трапився незграбний казус. Коли я діставав системник, з-за столу викотилося щось кругле, дуже схоже на кришку виварки.
    Поки я думав, як би назвати цей предмет, мої очі розглянули його уважніше: це був бутафорський щит зі зйомок фільму "Сторожова застава".
    - Це те, про що я думаю? - Запитав я. 

    - Так. Знімальна група розписалася на цьому щиті та подарувала мені на згадку.
    "Як би я виглядав, якби назвав його кришкою від виварювання!" – подумав я.
    А підозра, що поломка комп'ютера загрожує перетворитися на катастрофічну, все зміцнювалося і зміцнювалося.
    Думка, що проблема може перерости з ремонту комп'ютера на порятунок інформації, неприємно промайнула в моєму мозку.
    - Володимире Григоровичу, ви нічого нового на ньому не набирали? - із завмиранням серця спитав я.
    Підозрюю, що всі мої емоції на той момент були написані на моєму обличчі.
    Метр заспокоїв мене:
    – Ні.
    У мене відлягло від серця. Але не зовсім.
    Володимир Григорович спостерігав за моїми маніпуляціями у утробі системного блоку і якось сумно помітив:

    - А я, Льоша, всі свої інженерні знання забув, уявляєш?
    - Я не лише уявляю, але й знаю. На собі випробував: багато чого вже забув.
    - Але щось ти таки, дивлюся, пам'ятаєш.
    - Пам'ятаю тому, що іноді користуюся цими знаннями.
    ...Найгірші побоювання підтверджувалися: вийшла з ладу материнська плата. Але остаточно переконатись у цьому я не міг. Для перевірки у мене не було достатньої кількості придатних комплектуючих. У подібній ситуації єдиний спосіб знайти причину поломки – замінювати по черзі деталі на свідомо придатні.
    Потрібна була ремонтна база. А її не було.

    Я відчув своє безсилля. Пояснив усе Володимиру Григоровичу. Запропонував віднести системний блок до ремонтної майстерні для діагностики. Тим більше, що майстерня була за квартал від будинку.

    Взяв системний блок, і ми пішли до майстерні. Там я попросив провести діагностику. Ремонтник знизав плечима:

    Завтра у нас вихідний. Зайдіть післязавтра після обіду.

    Це мене не дуже влаштовувало: саме післязавтра я мав невелику поїздку, яку відкласти було ніяк не можна. Але я кивнув. Ми вийшли з майстерні, і я одразу ж зателефонував Макарову:

    - Сашко, у Володимира Григоровича вийшов з ладу комп. Підозрюю, що материнка скисла. Я відніс системник на діагностику до майстерні. Вердикт буде післязавтра, але я їду. Можеш поїхати післязавтра з Володимиром Григоровичем та...

    Макаров вловив думку відразу:

    - Можу. Приїду. Проконтролюю.

    - Дякую.

    Далі трапився вкрай незручний момент. У руках у метра зашаріли купюри:

    - Скільки я тобі винен?

    Я хотів сказати, що я повинен метрові набагато більше. І що цей борг я не поверну до кінця своїх днів. І ще багато чого я хотів казати. Але я відповів одеською фразою:

    - Володимире Григоровичу, мені щось сказати чи не треба?

    Було видно, що ситуація була неприємною і для метра. Він видихнув, сховав гроші і сказав:

    Пішли на Новий ринок.

    Ми зайшли до павільйону “Таїровські вина”. Володимир Григорович зауважив:

    Лікар рекомендував пити мені по 50 грамів червоного вина для розрідження крові. Я завжди беру вино у цьому павільйоні. Я тебе зараз їм пригощу.

    Продавщиця його впізнала. Налила мені склянку вина, а метру трохи на денці в пластиковому стаканчику. Чисто символічно.

    Вино було дуже смачним.

    - Ще? - Запитав Володимир Григорович.

    Ні. Дякую. Жарко.

    Я провів його додому.

    Дорогою говорили про поезію. Навіть десь сперечалися, але потім якось приходили до спільної думки.

    ...Ми йшли дуже довго.

    Під своїм будинком Володимир Григорович запропонував:

    - Може зайдеш? Люда борщ зварила...

    Я відмовився.

    Пішов на маршрутку. Дорогою повернувся до павільйону на Новому ринку. І випив ще одну склянку того чудового вина.

    На душі було зовсім добре. Бажання допомогти метру було дуже велике, але сталося те, що сталося.

    Втім, за кілька днів я дізнався, що я нічого й не міг зробити: вийшла з ладу материнська плата. Володимир Григорович бадьоро сказав мені телефоном:

    - Не переймайся, онук вирішив цю проблему - купив мені новий комп'ютер.

 

5 березня 2023 року

 

(с) Олексій Надемлінський 

 an61@ukr.net 

 

 Цей текст не увійшов до збірки 

Володимир Рутківський: У житті та культурі України. Книга памʼяті  / упоряд. І.Іщук, О.Надемлінський. - Одеса, 2022. - 84 ст.


При його використанні посилання на автора є обов'язковим!

 
Мои последние авторские статьи, статьи обо мне и статьи моих друзей
 
 
 
  

(В.Рутківський - людина та письменник)

 Вміння радіти за інших 

 В Одесі нагородили переможців Міжнародного конкурсу "Розмалюй кота"

(інтервʼю зі мною на ТВ ГРАД) 

 

Клаптева ковдра спогадів. (В.Рутківський - людина та письменник). На вулиці Пастера 

Одеські ЛітДжури. Дебют у Юрті Незламності 

Клаптева ковдра спогадів

(В.Рутківський - людина та письменник).

Делікатність метра

Клаптева ковдра спогадів

(В.Рутківський - людина та письменник). Знайомство


 




Комментариев нет:

Отправить комментарий